Φακές με πάπρικα και καρότα

Οκτωβρίου 08, 2018

φακές με πάπρικα, παράξενο πιρούνι, κοκκινιστές φακές, φακές με ρίγανη, φακές με καρότα, παράξενο πιρούνι, paraxeno pirouni

Το Παράξενο Πιρούνι αγαπά όλα τα όσπρια, αλλά κυριολεκτικά λατρεύει τις φακές. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί από τότε που μαγειρεύει με το μαλακό νερό της Αθήνας που κάνει όλα τα όσπρια να βράζουν καλύτερα (στο νησί του Παράξενου Πιρουνιού έπρεπε κάθε φορά που έβρεχε να βγάζει έξω κατσαρόλια και κουβάδες για να μαζέψει βρόχινο νερό για τα όσπρια), οι φακές σε 20, άντε 30 λεπτάκια είναι έτοιμες και δεύτερον, γιατί τώρα σαν μεγάλο Πιρούνι που είναι μαγειρεύει μόνο του κι έχει καταλάβει πως οι φακές δε γίνονται αποκλειστικά με δάφνη και σκόρδο, αλλά ταιριάζουν επίσης και με ένα σωρό μυρωδικά, μπαχαρικά και λαχανικά.
Η αγαπημένη εκδοχή του Παράξενου Πιρουνιού για τις ωραίες, χειμωνιάτικες φακές σούπα τώρα τελευταία είναι αυτή εδώ. Τη φτιάχνει σε μεγάλη ποσότητα τουλάχιστον μια φορά τη βδομάδα, συνήθως Σάββατο ή Κυριακή απόγευμα/βράδυ που έχει χρόνο, αποθηκεύει σε τάπερ στο ψυγείο και τρώει τις υγιεινές και νόστιμες φακές του όποτε γυρίζει σπίτι κουρασμένο τις καθημερινές, εύκολα και γρήγορα!

Υλικά για 2 - 3 μερίδες:

- μια μεγαλούτσικη κούπα φακές
- 2 με 3 φυλλαράκια δάφνης
- 2 με 3 γαρίφαλλα ολόκληρα
- ένα μέτριο κρεμμύδι
- 3 με 4 σκελίδες σκόρδο
- 3 μέτρια καρότα
- ένα μικρό πελτεδάκι (η ατομική συσκευασία των 70 γραμμαρίων)
- μια (όχι γεμάτη) κουταλιά σούπας πάπρικα
- 2 κουταλιές ελαιόλαδο
- λίγο αλάτι
- μισή κουταλιά ρίγανη

Η εκτέλεση είναι απλούστατη: Σε μια κατσαρόλα με νερό (ποσότητα διπλάσια από τις φακές, να τις καλύπτει και να περισσεύει σε ύψος περίπου 2 δαχτύλων) το Παράξενο Πιρούνι βάζει τα φύλλα δάφνης και τα γαρίφαλλα και όταν το νερό πάρει βράση προσθέτει τις φακές καλά πλυμένες και σουρωμένες, το κρεμμύδι και το σκόρδο χοντροκομμένα και τα καρότα σε ψιλές ροδέλες. Σκεπάζει την κατσαρόλα, χαμηλώνει τη φωτιά και αφήνει για μισή ώρα περίπου (ανάλογα με την κάθε κουζίνα) μέχρι να δει ότι οι φακές και τα λαχανικά έχουν βράσει και μαλακώσει.
Στη συνέχεια ξεσκεπάζει την κατσαρόλα, δυναμώνει τη φωτιά, προσθέτει τον πελτέ, την πάπρικα, το ελαιόλαδο και αλάτι και αφήνει τα υγρά να εξατμιστούν και τις φακές του να "μελώσουν" (δηλ. να γίνει στην όψη κάτι μεταξύ πηχτής σούπας και ριζότου -τουλάχιστον έτσι αρέσει στο Παράξενο Πιρούνι)Λίγο πριν κατεβάσει το φαγητό από τη φωτιά προσθέτει τη ρίγανη, τρίβοντάς τη με τα δάχτυλά του, να δώσει έτσι με τον καλύτερο τρόπο το άρωμά της.

φακές με καρότα, παράξενο πιρούνι, paraxeno pirouni

Οι φακές με τη γλύκα από τα καρότα και την πιο πικάντικη γεύση από την πάπρικα, τη ρίγανη και τον πελτέ γίνονται σούπερ! Το Παράξενο Πιρούνι που δεν σταματά όμως ποτέ να τσιμπά, εννοείται πως θα ανεβάσει κι άλλες, ακόμα πιο παράξενες συνταγές για τα αγαπημένα αυτά όσπρια.

You Might Also Like

12 σχόλια

  1. Έφη συνήθως προσθέτω κάρυ στις φακές, θα δοκιμάσω μόλις βρω καλές φακές (ακόμη δεν έχω αγοράσει) με πάπρικα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι και με κάρυ είναι υπέροχες, τις έχω κάνει κι εγώ σε τέτοια περίπου ινδική εκδοχή με κάρυ και τζίντζερ. Οι δικές μου φακές δυστυχώς ήταν του σούπερ μάρκετ, με καλές φακές φυσικά και το πιάτο θα γίνεται ακόμα καλύτερο!

      Διαγραφή
    2. Βρήκα φακές χτες, ελπίζω να είναι βραστερές, σήμερα δοκιμάζω.

      Διαγραφή
    3. Ωραία, ελπίζω το αποτέλεσμα να είναι ικανοποιητικό!

      Διαγραφή
  2. Ωραία ιδέα η πάπρικα! Θα τις δοκιμάσω, έτσι κι αλλιώς ψάχνω συνέχεια παραλλαγές για την σούπα με φακές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή έχουν και ντομάτα, η πάπρικα ταιριάζει αρκετά. Συνήθως προσθέτω πάπρικα σε κοκκινιστά φαγητά κι έτσι μου ήρθε η ιδέα. Εγώ παραλλαγές στην κουζίνα ψάχνω πάντα έτσι κι αλλιώς! :)

      Διαγραφή
  3. Προσωπικά έχω ένα φανατικό των φακών (τον κανακάρη μου) και έχω δοκιμάσει όλες τις πιθανές και απίθανες εκδοχές. Γαρίφαλλο δεν έχω τύχει να βάλω ποτέ με τα λοιπά μπαχαρικά. Πάπρικα πολλές φορές καθώς και καπνιστή. Κάποιες φορές μαζί με το καρότο βάζω και κύβους πατάτας και πάει λέγοντας...
    Πιάτο πλήρες παρέα με ελίτσες, ψωμάκι και μια κουταλιά γαλοτύρι ή φέτα τρίμμα εντός του!
    Χαιρετισμούς πολλούς Έφη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, είσαι τυχερή που τις τρώει ο μικρός! Εγώ μικρή δεν τις πολυήθελα, τώρα είμαι πια φανατική! Ταιριάζουν πράγματι με τόσα υλικά και με τυρί, ελιές και ψωμί είναι κομπλέ από όλες τις απόψεις. Καλημέρα!

      Διαγραφή
  4. Τι πάπρικα; Καπνιστή; Γλυκειά; Καυτερή; Ή μήπως κάνει και πιπέρι καγιέν; ή πιρι-πίρι; ή σκόνη τσίλι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ έβαλα την ας πούμε κλασική, γλυκιά πάπρικα που είχα στο σπίτι εκείνη τη στιγμή. Και καπνιστή πάει, γιατί όχι? (α ρε Κέρκυρα! :)

      Διαγραφή
    2. εγω εβαλα 75% γλυκια και το άλλο 25% εκανα μια μιξη με διαφορα κοκκινα καφτερα κατα βάση. Επίσης πιτσιλισα με ξύδι - μου έλειπε.
      Σούπερ έγινε :-)

      Διαγραφή
    3. Ωραία, χαίρομαι που σου πέτυχαν! Αν είχες και ξύδι από Κερκυραϊκό κρασί, μιλάμε για μεγαλείο!

      Διαγραφή